Wij maken het simpel
Veelgestelde vragen
Home » Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op vragen die ons vaak gesteld worden. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact met ons op.

De kosten zijn eenmalig €99,- voor één combinatie, bijvoorbeeld ouder/kind of oom/nichtje, en daarna slechts €9,99 per jaar. Voor elk extra familielid betaal je het eerste jaar €24,99 per jaar extra en daarna slechts €2,49 per jaar.

Nee, je hoeft je bankrekening niet te koppelen aan Familiebank. Betalingen verlopen niet rechtstreeks via ons platform. Je kunt eenvoudig betalingen administreren op ons platform, maar het daadwerkelijke geldverkeer vindt plaats via je eigen bankrekening.

Familiebank biedt ondersteuning bij het oplossen van conflicten, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij de betrokken familieleden.

Ja, je kunt meerdere leningen en schenkingen beheren via één account bij Familiebank.

Nee, een bezoek aan de notaris is niet nodig. Onze software maakt het mogelijk om geldige contracten op te stellen zonder tussenkomst van een notaris. Er zijn echter uitzonderingen, zoals ‘schenken op papier’, waarbij het verplicht is om dit bij een notaris vast te leggen.

Ja, de software waarmee we de overeenkomsten en schenkingscontracten opstellen, is ontwikkeld met de hulp van notarissen om ervoor te zorgen dat ze juridisch geldig zijn en aan alle wettelijke vereisten voldoen.

Nee, het maakt niet uit wie het account opent bij Familiebank. Zowel de leninggever als de leningnemer kunnen een account aanmaken. Na aanmelding krijgt elke partij een aparte inlog, waarmee ze toegang hebben tot hun eigen dashboard en de functionaliteiten die specifiek voor hen relevant zijn.

We hechten veel waarde aan privacy en veiligheid. Jouw gegevens worden beschermd volgens de hoogste veiligheidsstandaarden en worden niet gedeeld met derden.